Finally Arrived!

Hallå! Asså fatta!! Jag är i Korea nu! Det är sjukt hur glad jag är! När jag landade på flygplatsen gick jag runt och log awkwardly för mig själv haha

Nu har jag äntligen fått sova ut på riktigt efter 12 timmarsresan. Jag sov som en stock efter att varit vaken ett och ett halvt dygn!
 Fyfan, att sitta still 8-9timmar ihopkkämd i ett plan är inte kul.. Men allt gick bra iallafall, trots läskig turbulens :)

Det första som slog mig när vi landade var värmen! Folk satte på sig jackor när det visade 22°. JACKOR! Medans jag smälter bort här. Sen när jag kom ut i ankomsthallen möttes man av patrullerande poliser som gick runt med AK47or i handen! Lite skillnad mot Gardermoen då man knappt ser polisen alls.

Jag tog KTX (expresståg) vidare från flygplatsen till Daegu, dit Linnea bor. Jag bestämde mig för att testa toaletten på tåget. Så när jag har gjort mitt och ska tvätta händerna KNACKAR det på dörren! Asså WTF?! Ska man svara? Knacka tillbaka eller VAD?? Meeen jag gjorde ingenting eftersom jag precis vart klar. När jag öppnar dörren och ska gå ut står en gubbe och kollar upp på mig med stora ögon haha! Han hade nog inte förväntat sig en lång (enligt deras mått) blondin kolla ut från toan som han kanske trodde var tom när jag inte svarat!

 När jag kom fram till stationen i Daegu visste jag inte just vart jag skulle hitta Linnea. Jag hade jag inget wifi och knappt något batteri kvar i telefonen (typiskt). Jag började kolla runt lite och såg tydligen vilsen ut. En korean med jättebra engelska kommer då  fram och frågar om jag är från Finland! I'm like..why? Tills jag kom på att bagagelappen där det står att jag åkt från Helsingfors sitter kvar på väskan. Haha kul att det syns hur jäkla lost jag är xD Han var såå snäll och lånade ut sitt internet till mig så jag skulle kunna få tag på Linnea...och precis när jag skulle ringa så ser jag henne! Också typiskt! XD
Jag vart så glad över att det finns folk som är så snälla och hjälpsamma! Tack okänd koreansk kille!!



Det var inte meningen att inlägget skulle bli så hääär långt. Jag vill typ skriva om ALLT haha men det skulle ta allt för lång tid. And also, please excuse my grammer. När man inte skriver allt på samma gång blandas alla random tankar.
Ska försöka skriva oftare och kortare istället :)

Until next time, 
HADE ♡



Kommentarer
orrak

me like långa inlägg!! MERA!!

Svar: wiii!! :)
None None

2015-08-26 @ 19:32:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0